Kaatsu

Velkommen til Kaatsu Danmark

Kaatsu Danmark tilbyder i samarbejde med Kaatsu International University som de eneste i Danmark en universitetscertificering i Basic Kaatsu.



Kaatsu Danmark samarbejder med Kaatsu Fitness omkring udbydelse af kaatsu-træning.
Hvis du blot er interesseret i selv at prøve kaatsu-træning med professionelt Kaatsu-udstyr så klik ind på www.kaatsufitness.dk

Hvis du er interesseret i at købe professionelt kaatsu-udstyr så klik ind på www.kaatsuequipment.com

KAATSU i korte træk

  • KAATSU er en meget sikker og effektiv form for styrketræning

    KAATSU er en revolutionerende metode til træning der blev opfundet i Japan i 1966 og perfektioneret gennem 1970'erne.
    KAATSU bruger moderation af blodgennemstrømningen i arme og ben for at skabe effektive og tilstrækkelige træningsresultater.
    Specialiserede pneumatiske bælter (KAATSU Air Bands) er placeret på den øverste del af arme eller lår og skaber et sikkert tryk på lemmerne der fører til en overfyldning af blod i arme og ben.
    KAATSU kan bruges af enkeltpersoner i enhver sport og ved enhver form for motion.
    KAATSU Danmark anbefaler specifikke protokoller og procedurer for enkeltpersoner, uanset om de er under uddannelse til performance-, teknik-, fitness- eller rehabiliteringsformål.
    KA betyder yderligere og ATSU betyder pres på japansk – altså ”yderligere pres”.
    KAATSU understøttes af omfattende forskning.

  • KAATSU Metode vs traditionelle metoder

    Generelle konventionelle uddannelsesprogrammer er baseret på løft, sæt, gentagelser og intervaller. Under den traditionelle regime, omfatter de kontrollerbare variabler vægt (belastning), antallet af sæt, typen af øvelse, tidsintervallet mellem sæt, og hvor ofte trænings-sessioner udføres.
    Kliniske undersøgelser har konsekvent vist effekten af blodgennemstrømnings modereret øvelser til at skabe muskelvækst og til at undgå atrofi (muskelsvind).
    På grund af den milde moderation af venøs returstrømning opfyldes blod i lemmerne. Dette forårsager, at den mælkesyre der produceres under træning lagres længere i musklerne. Receptorer i musklerne sender nu stærkere signaler til hjernen, og store mængder af humant væksthormon (HGH) fremstilles og sendes gennem blodbanen. Sekretionen af HGH samt andre endocrine processer (øgning af Nitrogenoxid, Nordrenaline, IGF-1 mm.) medfører en uhørt hurtig muskelvækst samt acceleration af skadesheling.





Tilmeld dig Kaatsu Danmarks nyhedsbrev og bliv opdateret på nyeste tiltag, forskning, træning og kurser.